מיתוג ועיצוב תדמית

סלטי אחלה

התחרות הגוברת והתדמית התעשייתית והמיושנת של סדרת אחלה של שטראוס חייבו את המותג לעבור מתיחת פנים. השינוי התחיל במוצר עצמו: שטראוס חנכה קו מוצרים מעניין ומגוון, ובעיקר קרוב למקור חומר הגלם - כמו בבית או במעדניה. מטרת העיצוב החדש היתה לתת ביטוי לחומרי הגלם המעולים, לפשטות ולשמחת החיים, לנער מעל 'אחלה' את התדמית התעשייתית ולהעניק לה תדמית טבעית ורעננה. כחלק מתהליך העבודה חקרנו את תחום הסלטים הארוזים בארץ ובעולם. גילינו מגמה גוברת של מעבר לאריזות ניטרליות ונקיות, המדגישות את המוצר ואת מקורו (חומר הגלם), על פני עיצוב מופרז או האדרת המותג. מגמה זו נותנת יותר כבוד לצרכן, מדברת אליו בגובה העיניים ושמה את הדגש על המוצר עצמו. את הדימוי הטבעי השגנו ע"י הצבת תמונה גדולה של הירק בצורתו הטבעית, ממש רגע לפני ההכנה. ההשראה לגישה זו הגיעה מהשוק או מהשדה, בהם אנחנו יכולים לראות כל חציל וחציל ולבחור את הטוב ביותר. את אותה התחושה ביקשנו לייצר גם באריזות על המדף - לכל חציל סיפור, והוא הכוכב הראשי של האריזה. כצעד נוסף המדגיש את חומר הגלם והפשטות עוצב מחדש הלוגו של 'אחלה', ונבנה פונט כתב יד תואם בהשראתו. נוצרו וריאציות ללוגו, המחברות אותו לשם המוצר ולחומרי הגלם (אחלה חצילים, אחלה טחינה). במסגרת הפרוייקט עיצבנו סדרות שונות: חומוס תוספות, סדרת הסלטים, סדרת הפרימיום (סלטי השוק), סדרת ירקות בטחינה, סדרת יוגורט, סדרת היומיום ועוד. בנוסף, יצרנו שפה תקשורתית לכל ממשקי המותג וסדרת אריזות בשפה תואמת למותג הפסטה הטריה של שטראוס.